ДПП „Русенски Лом“ е специализирана териториална администрация за осъществяване на контрол по прилагането на Закона за горите по отношение на всички дейности в горски територии. Дейността на дирекцията се осъществява на основата на принципите: законност; откритост и достъпност; отговорност и отчетност; ефективност; координация; обективност и безпристрастност. Следвайки тези принципи сме разработили настоящата Харта на клиента и стандарти за административно обслужване. Периодично Хартата на клиента и стандартите за административно обслужване ще се актуализират, за да бъдат в съответствие с настъпилите промени в нашите дейности и за да отговаря на променящите се потребности на потребителите ни.
Преди да изготвим Хартата, събрахме информация относно начина как да предоставяме услугите ни. Вие ни казахте, че искате:
-
Да бъдете обслужвани бързо и ефикасно;
-
Всеки да получава лесен достъп до информация;
-
Служителите да са добре осведомени и отзивчиви;
-
Приятна атмосфера в работните помещения.
Основните цели, които си поставяме са:
-
Да подобрим достъпа до услуги, като подробно Ви информираме за Вашите права, за това откъде и как можете да получите съответните административни услуги.
Вие можете да се свържете с нас и да получите информация по следните начини:
- като ни посетите на място всеки работен ден от 8.30 до 17.00ч. Обедната почивка на служителите е от 12.30 до 13.00 часа. Наш служител ще Ви предостави ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация за всички предоставяни административни услуги.
- като ни пишете на адреса на гр. Русе, бул „Ген Скобелев 7“ пк 7000
- можете да използвате и телефоните на дирекцията 0887244419
- като изпратите Вашето писмо на e-mail: dpprusenskilom@gmail.com, dpprusenski_lom@iag.bg
- като изпратите документ, подписан с универсален електронен подпис на e-mail: dpprusenskilom@gmail.com, dpprusenski_lom@iag.bg
Вие може да получите документа от заявената административна услуга на място, чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път.
Улеснили сме достъпа на клиенти в неравностойно положение като сме изградили рампа и сме осигурили места за паркиране пред нея.
-
Да постигнем високо качество на предоставяните услуги и осигурим добро отношение и желание за съдействие от страна на служителите, които Ви обслужват.
За да постигнем тези цели изпълняваме общите стандарти за административно обслужване:
-
Вежливо, любезно и отзивчиво отношение към клиентите;
-
Равнопоставеност на всички потребители чрез предоставяне на еднакъв достъп до услугите, независимо от социалното положение, образование, пол, възраст, етническа принадлежност и религиозни убеждения;
-
Конфиденциалност към информацията, предоставяна ни от Вас;
-
Прозрачност на административното обслужване;
-
Предоставяне на ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация;
-
Коректност, относно спазването на сроковете за извършване на всяка административна услуга.
Приели сме и собствени стандарти за административно обслужване:
-
Постигане на професионализъм в работата;
-
Противодействие на корупционни прояви и други неправомерни действия;
-
Избягване на конфликтни ситуации, а при възникването им запазване на спокойствие и прилагане на умения за разрешаване на проблема;
-
Спазване на законовите разпоредби;
-
Измерване на удовлетвореността на потребителите на административни услуги и предприемане на действия за повишаване качеството на услугите.
-
Предоставяне на услугите на едно гише;
-
Осигуряване на възможност в образците на заявления да се посочи начина за получаване на акта;
-
Стандартизиране на услугите на специализираната администрация
-
Да Ви насърчим да изказвате мнението си за получаваните от Вас услуги.
Ние очакваме от Вас да изразявате свободно вашите мнения, предложения и коментари, което ще окаже влияние в посока подобряване на обслужването като:
- изпратите Вашето писмо на адрес , гр. Русе, бул „Ген Скобелев 7“ пк 7000 до Директора на ДПП „Русенски Лом“
- дойдете лично в сградата на ДПП „Русенски Лом“
- изпратите Вашето писмо на e-mail: dpprusenskilom@gmail.com, dpprusenski_lom@iag.bg
Ако имате оплаквания, ние искаме да знаем за това. Процедурата ни е ясна и лесно достъпна. Можете да го направите като изпратите Ваш сигнал на адреса на дирекцията или дойдете лично в деловодството на. ДПП „Русенски Лом“ Независимо от начина на подаване на сигнала същият ще бъде входиран в деловодната система с вх.№. Ние ще направим проверка и ще Ви отговорим писмено до 30 работни дни от получаването й. Ако не можем да отговорим в посочения срок, ще Ви уведомим защо. Ще Ви съобщим, ако е необходимо да направите нещо допълнително и кога да очаквате пълен отговор от нас. ДПП „Русенски Лом“си запазва правото да не дава отговор на въпроси, сигнали и жалби, които съдържат нецензурни и обидни изрази. Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали.
За нас е важно да получаваме Вашите мнения, предложения, коментари, сигнали и оплаквания, за да можем да анализираме получената информация и да предприемаме необходимите действия за подобряване качеството на предоставяните услуги. Искаме да предоставим възможно най-доброто обслужване на всеки, който се нуждае от помощта ни. Освен това, приветстваме мненията ви за това как да направим по-нататъшни подобрения.
-
Да постигнем ефективен резултат и качество на административното обслужване при минимален разход на финансови средства и човешки ресурси.
На гражданите и юридическите лица се предоставя информация за таксите на административните услуги и начините за тяхното плащане.
Ние работим в услуга на обществото. В условията на бързоразвиваща се администрация дирекцията реагира адекватно с минимизиране на рисковете. Служителите изпълняват добросъвестно служебните си задължения, с цел постигане на висококачествено административно обслужване.
За постигането на тези цели нашите отговорности към Вас са:
-
да се държим професионално и да се отнасяме с уважение към всеки от Вас;
-
да Ви предоставяме ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация чрез различни комуникационни средства и по начин, удовлетворяващ Вашите потребности;
-
да Ви предоставяме исканите от Вас услуги в съответствие с нашите стандарти на обслужване;
-
да Ви осигурим ясен, широко разгласен и лесно достъпен начин да предоставяте Вашите мнения, коментари, похвали и оплаквания от качеството на административното обслужване;
-
да следим помещенията ни да са максимално безопасни за клиентите и служителите ни.
В замяна очакваме от Вас:
-
да се отнасяте към нас с уважение;
-
да бъдете внимателни и любезни към останалите клиенти;
-
да идвате навреме за уговорените срещи;
-
да ни давате повече информация, ако ви помолим за това;
-
да ни уведомявате за промени в обстоятелствата при вас или при друг човек, за когото подавате молба;
-
да ни давате пълна и точна информация навреме;
-
да изразявате свободно Вашите мнения, предложения и коментари, за да подобрим качеството на услугите, които Ви предоставяме.
Във взаимоотношенията си с Вас при предоставянето на административни услуги ние се ръководим от следните нормативни актове:
-
Административно процесуален кодекс
-
Закона за горите
-
Закона за лова и опазване на дивеча
-
Закон за административните нарушения и наказания
-
Закон за администрацията
-
Закон за достъп до обществена информация
-
Закон за държавния служител
-
Закон за защита на личните данни
-
Закон за защита на класифицирана информация
-
Закон за ограничаване на административното регулиране и административния
контрол върху стопанската дейност
-
Устройствен правилник на Регионалните дирекции по горите
От своя страна ние се ангажираме да съблюдаваме Вашите права, посочени в цитираните документи.
Настоящата Харта на клиента и стандарти на административно обслужване и Вътршни правила за административно обслужване в ДПП „Русенски Лом“ са утвърдени със заповед № 10 / 01.06.2022г. на Директора на ДПП „Русенски Лом“и влиза в сила от
01.06.2022г